PlatOOLab | Muziekonderwijs, hoe doen we dat?
16172
post-template-default,single,single-post,postid-16172,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2.1,vc_responsive

Muziekonderwijs, hoe doen we dat?

Korte omschrijving

Muziekonderwijs krijgt binnen het basisonderwijs niet overal de aandacht die het verdient. Wat is hiervan de oorzaak? En wat hebben leraren nodig om muziek een vaste plek te geven op het rooster?
Omdat deze vragen ook spelen op OBS de Rietpluim, heeft een leerkracht van deze school besloten een onderzoek uit te zetten op de scholen binnen PlatOO. Zowel leraren als leerlingen worden tijdens het onderzoek bevraagd.

Leerkrachten geven aan wat hun belemmeringen en behoeftes zijn, als het gaat om het geven van muziekonderwijs. Leerlingen geven aan waar hun behoeftes liggen ten aanzien van muziekonderwijs. De resultaten van het onderzoek leiden tot aanbevelingen op maat, zodat elke school datgene kan doen wat nodig is om muziekonderwijs een plek te geven binnen de school.

School: OBS de Rietpluim
Ouwlandsedijk 27
5673 PS Nuenen
Tel. 040 284 1111
toine.kerkhof@derietpluim.nl

Samengevat

Doel:  Inzicht krijgen in wat er nodig is om de aandacht voor muziekonderwijs te vergroten..

Doelgroep: Leerlingen  in het basisonderwijs.

Resultaten: aanbevelingen op maat die leiden tot een passende aandacht voor muziekonderwijs.

Testimonial: “Cool dat onze leraar vraagt hoe wíj de muziekles willen hebben!”

Ontwikkeld door: Toine van de Kerkhof

Start project: Schooljaar 2018-2019.

Ik wil misschien wel een keer een hele lastige muziekles doen

Geïnteresseerd in dit project?